tisdag 19 maj 2009

Träning i Åstorp

Japp, igår var det dax igen för lite träning med spannet. Elin (gotland) var med och hjälpte till :)
Kom dit igår och upptäckte att jag glömt ta med skydden, broddar, bomull och bett... OBS!!!!
Vad gör man. Jo, jag fick ta bilen och köra och hämta hos Christer. Han bor i Riseberga så det går ju ganska snabbt att köra dit. Bara det att på vägen dit så körde jag lite snabbare än tillåten hastighet, och rätt som det var så hoppade fram ett rådjur mitt framför bilen. Jag lutade mig bakåt för att inte få en allt för stor smäll om jag skulle ha träffat det. Tvärnitade och vejade. Selma låg i framsätet, skrek och flög rakt in i instrumentpanelen med en jäkla fart. Men hon klarade sig fint. Rådjuret som tur var hann undan och jag kunde köra vidare sedan efter insidenten. Inte ett dugg roligt fakstiskt. Tänk om jag kört på det och det hänt mig och Selma någonting. Vet någon som inte hade blivit så nöjd! Men allt slutade väl och hästarna fick tillslut sina skydd :)
Idag är jag hemma själv och ska städa i stallen och putsa selar (!). Känner mig inte alls motiverad. Men vad har jag för val!?, Är väl bara att sätta igång antar jag.

Kommer hem till helgen :) Ses då.

- Fundera på varför?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar