fredag 11 juni 2010

Lyckan kommer, lyckan går...

... idag gick den!
Ringde igår och fick reda på att jag kunde hämta min bil idag. En månad utan bil! Galet!!!! Men icke. Får hämta den Måndag eller Tisdag nästa vecka istället. Jaha!

Har varit i K-stad sedan Torsdag förra veckan. Axel och Ida var i Uppsala över förra helgen, så jag var där och tog hand om katt, fiskar, hästar, hus¨, och min egen hund :).
Hann med ganska mycket över helgen faktiskt. Känner mig själv ganska nöjd :)
Motionerat 10 hästar över helgen, varit med Wiveca i teaterparen där det hölls allsång med bla Anders Glennmark och Sibell. Haft fest med det härliga gänget från Bollerup och Alexandra. Grillade och lagade mat, sedan drog vi till teaterbaren och hade en trevlig dansstund där. Mycket roande!
Känns i kroppen att man jobbar hårt med 16 hästar själv, och sedan ut och festa på kvällen. Men det händer inte så ofta, och därför orkar man extra mycket när det väl gör det.

Den här veckan har Axel och Ida jobbat, så jag har fixat och donat där hemma själv. Ganska mysigt faktiskt. I alla fall så länge det inte regnar.
Christer kom igår och tränade, och spannet gick FANTASTISK!!! 42 straff! Kanon!

Idag har jag begett mig hemåt Billeberga till mina föräldrar för att styra loss i eustallet på Flyinge i helgen. Kör tillbaka till K-stad på Måndag igen. Vi får ett nytt tillskott på gården under en månad eller två nu under sommaren av en tjej ifrån Uppsala, som ska göra praktik hos Axel och Ida. Kan bli trevligt med lite sällskap i stallet, och ha någon att prata med! Roligast hade det ju varit om hon hetat Nicole Offason, eller något liknande :).

Sitter och kollar på fotboll med pappa och stockholmaren, fotbollsfantasten och min kusin trots allt, Nils! VÄLDIGT intressant. Älskar fotboll! Funderar på att gå ut och fixa hästarna i stället. Blåser och regna som sjutton, dem kanske vill in!??

Ha det bra.
Kram Christine och Sune!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar