måndag 24 juni 2013

Första semester dagen.

När hästarna kommit ut, stallet var gjort och frukosten uppäten, kom tanken: va ska jag nu göra då?!
Tig på mig något som inte är stallkläder, och började min första semesterdag med att åka till eko-hallen. Efter en mindre shoppingtur åkte jag hem igen... Fick frågat om jag ville göra ett ärende och köra till Hässleholm och lämna ett par saker, visst. Glömde plånboken, och på vägen dit började tankmätaren lysa... Great!!
Men med is i magen och en jädrans tur lyckades jag ha bilen på min sida, och jag tog mig fram och tillbaka utan motorstopp. Men det kändes lite stressigt ett tag... Men att försöka mig på att ta den till närmsta bensinstation gör jag inte! Jag får nog hämta på dunk och fylla på den där den står nu.
När jag kom hem från Hässleholm kom hovslagaren och hjälpte mig att slå på en sko på en av unghästarna som tappat den.
Blev en rätt så händelserik första semesterdag i alla fall.

Axel och gänget har kommit fram till Aachen. Lastbilen hade tydligen krånglat en del på vägen, men dem kom fram tillslut och hästarna mår bra. Imorgon är det veterinär kontroll, och jag håller tummarna hemifrån att det ska gå bra för team Sverige! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar