måndag 23 december 2013

To do

Konsten att komma ihåg allting, det är svårt!
Tillsammans med ett barn kommer det en massa kom ihåg. Det är BVC, byta blöja, mata, att ha med sig skötväskan överallt, att se till att det finns blöjor i skötväskan. Att nappen är med i tid och otid, och nu även snuttefilt som verkar blivit poppis. Att jacka, "skor" och mössa kommer på innan man ska ut. Att vagnen måste ut i bilen innan man ska iväg, att D-vitaminerna tas varje kväll, bada, smörja, klippa naglar, handla våtservetter...
Och samtidigt ska man hålla reda på att själv, duscha, äta, ta på sig jackan innan man går ut, få med sin egen packning när man ska iväg, handla det som stod på listan som man glömde hemma, gå på föräldrargruppen, inte glömma hunden någonstans, komma ihåg vilken tid det var man skulle till tandläkaren mm.
Varje kväll jag lägger mig tänker jag alltid: vad har jag glömt? Har jag nu kommit ihåg allt?!
Jag kallar mig själv: förvirrad småbarnsmamma.
Men en sak kommer jag ihåg! Imorgon är det julafton...
God natt. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar