tisdag 19 december 2017

I sista minuten.

Jag har en ganska dålig egenskap om jag själv får säga det. 
Att jag alltid är ute i sista minuten! 
Det spelar ingen roll vad det är. Besiktiga bilen: alltid sista dagen innan körförbud. Presentkort: används alltid sista utgångsdatum. Köpa nya ridskor: väntar alltid tills jag verkligen behöver ett par nya, helst förra veckan. Köpa julklappar: handlar alltid julklappar, typ, dagen innan jul. Jag har fortfarande inte köpt några detta året heller. 
Foder till hästen: åker alltid i smått panik och handlar samma dag som fodret tar slut. Likaså spån...
Läxor/hemuppgifter: sitter alltid kvällen innan dem ska lämnas in och pluggar/skriver. 

Listan kan bli lång, och jag blir så trött på mig själv! 
Funderar på om jag borde ha som nyårslöfte att bättra mig. Eller bara acceptera att det är sån jag är helt enkelt...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar