måndag 5 mars 2018

Vårt andra hem.

I fredags körde jag och Viggo på roadtrip till vårt andra hem; Stockholm. 


Vi blev välkomnade med champagne och tända ljus. 



Lördagen tillbringades med bästa gänget. Go-cart, lunch, häng, middag och utgång. 
Viggo hängde med Line och Jonas och åkte på en mysig utflykt. 

Igår stod det högst på Viggos lista sedan länge tillbaka att få leka med Noah och Tyra. Kompisarna ifrån Gnesta. Det blev ett par timmars bus för barnen, och jag fick pratat en hel del med Åsa och Peter. 
Givetvis stod shettisen Beauty också på; hälsa på- listan, så en tur till Borgs blev det efter att vi sagt hejdå till våra vänner. 


Johan med familj var tyvärr inte hemma, men Gudrun va där, så det blev en pratstund med henne också. 


Viggo kände sig direkt som hemma, och tog för sig att i vanlig ordning plocka fram leksakerna hemma hos familjen Dengg. 



Det känns nästan som att komma hem när vi kommer dit. Vårt andra hem. 
Viggo frågade om vi inte kunde flytta dit igen... 
Jag svarade; hade du velat det? 
- Ja! Jag vill det. Vi behöver inte bo vid mormor och morfar längre. Det går bra ändå. 
Fina Viggo. Jag gläjds åt att han saknar sitt hem där han växte upp, det kan väl knappast bli ett bättre betyg. 
Om vi flyttar dit igen? 
- Det får tiden avgöra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar