tisdag 24 juli 2018

Ångestfylld uppladdning.

Jag hade en mardröm inatt. Det minns jag inte sist jag hade. Och drömmen kändes som att den va på riktigt. Inte bara en dröm, utan en dröm på riktigt. Det var fruktansvärt!! 
Jag drömde om att Viggo kom och sa att han hade ont i magen (han gör det ibland), och jag sa som jag brukar göra: sätt dig här och vila en liten stund. 
Men det blev inte bättre. Vi åkte till sjukhuset och det visade sig vara cancer i hela magen, och tätt därpå dog han. Det är den absolut värsta drömmen jag någonsin haft! Han fanns inte mer. Han va borta. Kvar var jag, utan honom. 

När jag väl vaknade och insåg att det faktiskt bara va en dröm, och såg att Viggo låg i sin säng och sov fick jag ångest och började skaka. Jag kunde inte förstå just då att han faktiskt levde, för drömmen va så trovärdig. Helt fruktansvärt. 

Ovanpå det så sitter jag just nu på flygplatsen och ska åka till Gotland och vara borta en vecka. Flygrädd, och vill inte lämna Viggo. Drömmen finns fortfarande kvar i mitt huvud. Ångesten att något ska hända honom när jag är iväg. Tänk nästa gång han kommer och säger att han har ont i magen!! Inget får hända Viggo! 
Ingen bra uppladdning inför en förhoppningsvis underbar vecka på Gotland med bästa vännerna. 

Jag är evigt tacksam att det vara va en dröm! Flygrädslan kan jag stå ut med, bara allt är bra med min Viggo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar