tisdag 28 juli 2009

Flyinge.

Ja, då ha den dagen kommit som man har väntat på i en evighet känns det som.
Har vart på Flyinge och provjobbat idag som stipendiat. Kör stipendiat! Jag hade inte så många förväntningar över hur och vad jag skulle få göra, så jag tyckte det gick ganska bra. Körde 4 hästar, hade morgon stalltjänst och putsade selar. Låter tråkigt kanske men dagen gick super fort.

06.55- Möte i Wallenberghallen för genom gång innan stalltjänst.
07.00- Morgon stalltjänst: Släppa ut hästar, mocka, strö, sopa.
08.00- Frukost
09.00- Köra hästar. Jag körde Ohio, Jesper, och Amader.
12.00- Lunch
13.00- Köra hästar. Jag körde... glömmer alltid vad den heter. U.. någonting.
16.00- Slut för dagen.

Lagom dag tycker jag. Imorgon ska vi sätta en unghäst i par för första gången. Kommer säkert gå bra. Sen ska jag träffa någon chef klockan 10.00 som jag ska prata med ang stipendiatet.


Körde Pumba idag också! Gick jätta bra igår, ingen tendens alls till att sparka eller skena. Värre idag!!! Skenade och sparkade som tusan... gick inte så bra med andra ord!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar