tisdag 21 september 2010

Gravid i 28:e månaden...

Då var vi äntligen tillbaka på Svensk mark igen, och tillbaka ifrån Donaueschingen.
Tävlingen gick bra i stora drag, tycker jag i alla fall, och hästarna skötte sig fint.
Vi lämnade Balsby på Måndag eftermiddag förra veckan, och kom fram dagen efter. Det blev en ganska lugn dag då vi hade åkt långt, och både vi och hästarna var trötta. Men konstigt vore det väl annars då det bara blev 3 timmars sömn den natten.
Onsdagen innebar lite uppvärming inför tävlingens början, så det blev några timmars träningspass för hästarna, sedanstod det veterinär kontroll på schemat, och som vanligt så travade hästarna på fint för veterinärerna, och det hela slutade med att vi hade 5 hästar igenom vetcheck. En bra början!
Torsdag och dressyr! Det blev 59 straff av dommarna, men jag tyckte ändå att hästarna skötte sig fint. Dem var väldigt fina. På eftermiddagen kom Ida och Christer och senare på kvällen gick vi in till byn och ner i "ölkällaren". Festligt!
På Fredagen var det Jackt um punkte, som innebär en precicions bana, fast att varje port är värd en viss summa poäng sóm man ska köra igenom och plocka på sig. Det gäller alltså att köra in så mycket poäng som möjligt. I detta moment slutade Axel 7:a. Och så även i dressyren. Alltså en placering ifrån att bli placerad!!!!
Lördag och maraton flöt inte riktigt på så bra som vi alla hoppats på, men hästarna kämpade på bra, och det slutade med en 14:e plats.

På kvällen efter en besvikelse av maratonloppet gick vi ännu en tur in till byn och åt middag tillsammans på resturang "OCHSEN" (oxen). Jätte fin resturang och jätte god mat. När vi kom dit och hade beställt bord till Axel Olin, stod där en reserverings skyllt på bordet där vi skulle sitta, med namnet: Axel O´lean. Rätt namn, fast ändå inte liksom... Precis som förra året så valde jag cordon bleue. En snitzel med ost och skinka i med pommes :). Gott! Efter en väl smakad måltid och med glass till efterrätt, tackade vi för maten och planerade för att gå hem. Men på vägen gick vi förbi utestället och baren, szenario som vi även den besökte förra året. Jag fick överväga beslutet i fall vi skulle gå in där eller inte, och jag bestämmde mig för att det skulle vi. Efter några öl för dem andra, och två redbull/vodka för mig, begav vi oss senare tillbaka till lastbilen, för att fortsätta "efterfesten". Där blev det ett par snaps även för min del!!!! Och måntro!, inget illa mående, eller bakfylla! Christine börjar växa till sig :)

Söndagen blev det precision för hela slanten! Körde grundomgången. 0:a i bollar med 6 straff på tiden. Vi skrittade tillbaka mot stallet efter att Axel kört, och insåg att det inte skulle bli någon omkörning för honom. Med selarna av och avspolade hästar, visade det sig att han skulle få köra omkörningen i alla fall. På med selarna snabbt som tusan, utan skydd, utan något som höll fast huvudlagen, och Pingo som fattades en knopp, travade vi tillbaka till tävlingsplatsen och precisionsbanan, för att köra omkörningen. I 4:a år har jag åkt med Axel i precisionen, och jag har aldrig åkt så fort och varit så rädd/nervös när jag gjort det innan. Men snabbt gick det i alla fall. och även då blev det 0 fel.
Tyvärr räckte inte heller det mer än till en 7:e placering. Men hästarna var HUR FINA som helst!

Vi lämnade Donaueschingen vid 4 tiden på Söndags eftermiddag och var åter tillbaka till Nytorp klockan 08.00 i måndags. Det tar lite tid att ta sig emellan. Men resan gick bra, och hästarna har skött sig fint och ska ha en välförtjänt ledig vecka nu med många timmars hagtid! Mysigt!

I helgen så ska jag hem till mamma och pappa på "bondfest", och sen ha själv för en gångs skull en v'lförtjänt ledig dag på Söndag!!!! Fast inte vilken ledig dag som helst. Utan en ledig dag då jag ska träffa Nicole :):):)


(gravid i 28:e månaden...) ... med en rosa elefantunge med betar!
Hoppas den kommer ut SNART!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar