lördag 20 september 2014

Sista dagen?

Det sägs att det är sista dagen idag med sommarvärme. Därför har vi passat på att njuta av det fina vädret och varit ute nästan hela dagen. 


Vi tog en tur upp till dagis och gungade.


Kollade in traktorn


Lagade mat


Hälsade på en av dem tre kaninerna


Hälsade på getterna


Och kollade på grisarna. 

Sen i eftermiddags fick jag äran att låna Ulrikas häst, Gösta för en ridtur. Jag har inte ridit på säkert 2 år, men jag tog mig upp, och vi kom runt några varv på ridbanan i alla fall. 
Att få ta fram stallskorna, borsta en häst, och dessutom få rida... Jag var som ett barn på julafton. Som jag har saknat det! 
 Under tiden så fick Viggo leka i trädgården med Ulrikas fantastiskt snälla mamma. 
 Så denna sista sommarvarma dag kunde väl knappast bli bättre! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar