torsdag 5 mars 2015

Effektiv.

Ibland så. 
Imorse ringde klockan 06.10, för att jag skulle hinna med att göra lite i stallet innan det var dax att lämna Viggo på dagis. 
Fodra, byta vatten, och göra hö-påsar. 
Sen in och väcka Viggo, och iväg till dagis. 
Väl tillbaka igen släpptes alla hästar ut i hagen, och alla boxar mockades, ströddes och stallet sopades.
Kaffe paus med Johan, och vips så va klockan strax innan elva, och inte en ända häst hade blivit motionerad... 
Men solen sken och effektiviteten väcktes i mig. Tre hästar fick gå i skrittmaskinen, och fem stycken blev tömkörda. Bytte innetäcke på alla och tvättade dem smutsiga. Tog in hästar från hagen, och gjorde vid alla. Fodrade och sen va klockan 16.15. Hämtade Viggo, in och laga mat, äta, duscha, hänga tvätt, vika in tvätt, leka med Viggo, städa undan, lägga Viggo.... Nu ska jag ut och kvällsfodra. Det har gått i ett idag, och jag är ganska trött i kroppen, men känslan av att ha hunnit med så mycket är ganska skön ändå. 
Imorgon är det fredag. Fredag= fredagsfika. Sen tar vi helg och hoppas på fint väder på lördag så jag och Viggo kan få hitta på något tillsammans och inte behöva sitta inomhus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar