söndag 24 juli 2016

Hon gjorde det, igen!

Denna helgen har bjudit på överraskningar, sol, fest och skratt. Och lite bilköer. 
Började resan mot Skåne i fredags, och inte visste vi då att det skulle ta 7,5 timme att köra hem... 2 timmars bilkö, och två stop pga kräk-olyckor. Men tillslut så lyckades även vi ta oss fram och det firade vi med att sanera bil, barn, hund, och bilbarnstol. Slutet gott allting gott. 
Sovmorgon igår. Frukost på altanen med barn och föräldrar- 

 myst med hästen-

 och överraskad av bästis Nicole som sedan ett par år tillbaka bor i USA. Hon gjorde det alltså, igen! För ett par år sedan kom hon till en tävling och överraskade mig. Igår kom hon hem till mina föräldrar. Jag bara älskar den tjejen. Det kallar jag bästa vänner. Det var jätte kul att frå träffa henne igenom eftersom det var två år sedan sist, och jag saknar henne redan. 


Vi avslutade dagen med 100 årsfest för faster Pia och Mats, vilket också var super trevligt och som bjöd på många skratt. 


Idag har vi jobbjobb, som Viggo säger. 300 balar hö har vi varit och hämtat och tagit upp på mamma och pappas loge. Så nu ser man ut som en klösbräda för katter.. Men! Nu ligger det där uppe, och hästapållen har mat så det räcker ett tag. 
 Jag lämnade Viggo kvar i Skåne som ska bo hos Victoria och Markus den här veckan som kommer. Jag själv är tillbaka i Gnesta nu, och jobbar måndag, tisdag för att sedan ha min årliga semester på Gotland onsdag-söndag.
 Länge leve livet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar