torsdag 3 november 2016

Extra batteriet.

November är här, och extra batteriet har redan tagits fram. Varför blir det ständigt så, så fort November kommer? Varför tar all energi slut, och extra batterierna för att orka ta sig ur sängen och ta sig igenom dagen behöver användas. Men hur länge håller det där extra batteriet egentligen?! Det känns som att det är på sluttampen nu, trots att november precis har börjat. 
Varje morgon önskar jag att det är kväll igen. Varje gång någon frågar hur det är sväljer jag klumpen i halsen och svarar: det är bra, tack. 
Men om extra batteriet snart tar slut då... Orkar jag gå ur sängen på morgonen då? Och kommer jag kunna svälja den där klumpen gång på gång, eller kommer det brista? 
Snälla november! Skynda dig förbi nu, så mitt extra batteri inte hinner ta slut! Jag behöver dem sista krafterna hela året ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar