måndag 7 november 2016

November är ingen vinter månad!

Skärpning! Jag fick lära mig i skolan att november är en höstmånad, inte vinter! Så hur kommer det då sig att det har snöat i tre dagar nu och är så kallt ute att man fryser stjärten av sig?! 


Jag gillar ju julen... Men jag har som en egen regel att min födelsedag måste ha passerat innan vinter och jul får tas vid. Och jag har inte fyllt år än! 
 Men snön är redan här, och jobbet måste skötas. Extra batteriet jobbar på högvarv, och jag fortsätter att frysa stjärten och händerna av mig. 


Och med snö och frusen mark kommer broddarna... 8 hästar, 32 ben och 64 broddar senare kunde hästarna få komma ut i hagen och blir körda. 




Man är ju inte lite avundsjuk på dem som är i Spanien just nu... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar