onsdag 18 januari 2017

Hemlängtan.

Det gör ont i mitt hjärta när Viggo kommer och säger att han vill åka hem till "mammas hus." 


Såhär liten va han när vi flyttade till Gnesta. 2 av 3 år har Viggo bott där, så jag förstår att han kallar det hem, pch har hemlängtan. 
Han väckte mig i helgen och sa: 
-"Mamma. Jag saknar Doris. Och Märtha och Kajsa. Och jag älskar Johans höns." 




Northon och Beauty är också några han pratar väldigt mycket om. 


...dagis, hans bästis Ikra, Noah och Tyra, Åsa och Peter, mammas hus, Hästhuset, Bissi, Johan, hästarna, Clas och Gudrun och Sune... Han pratar om dem alla och saknar nog allihopa. 
Varje gång vi sätter oss i bilen frågar han om vi ska åka hem till "mammas hus" eller till Åsa och Peter. 
Gubben... 

Gnesta, och Viggos liv han har haft där kommer alltid att finnas med och betyda väldigt mycket både för honom och för mig. Men allt har sin tid, och tiden vi fick, är vi tacksamma för.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar