fredag 13 oktober 2017

Min häst.


Som jag gillar min häst! Hon må va lite speciell, men på ett visst sätt. 
Idag, för första gången tillsammans, har vi hoppat. Frallan åkte med till jobbet, och idag stod det hoppträning på schemat. Vi har aldrig hoppat tillsammans tidigare. Och det har inte frallan heller gjort de senaste åren, så vitt jag vet. 
När vi kom in i ridhuset vågade hon inte ens gå förbi hinderna... bådar gott tänkte jag. Det får nog bli tårta på måndag till kollegerna. 
Men tji fick jag. Med skräckblandad förtjusning och andan i halsen för mig och med öronen framåt för Frallan tog vi oss runt en banan med 10 hinder! Jag är i exstas! Det trodde jag aldrig! 
Jag tycker det är så oerhört kul att kunna få utvecklas tillsammans med denna häst. Vi kommer träna på, och vi kommer förmodligen bara bli bättre och ha grymt kul på vägen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar