söndag 26 november 2017

Klubbmästerskap i dressyr.

Idag är jag stolt ägare och kollega till Frallan och Lisa som startade KM i dressyr tillsammans. Värt att notera är att Lisa aldrig ridit henne innan, och Frallan har aldrig tävlat i dressyr innan...  
Varför tävlade dem?! 
Lisa frågade mig i veckan om jag skulle tävla, men det skulle jag inte. Jag frågade om hon själv skulle tävla, men hon hade ingen häst att starta. 
Jag sa med ironi att hon kunde ju starta Frallan, och så blev det... 
"Ingen minns en fegis" var det någon som en gång sa, och så tänkte nog Lisa också som aldrig suttit på hästen eller knappt sett henne in action. 
Men! Vi är båda mycket nöjda med resultatet och domarens lovord, och Lisa frågade om hon fick tävla Frallan fler gånger. Självklart! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar