måndag 1 januari 2018

2017.

2017! Året som känts ha passerat på en månad. 

Man ska ju inte blicka bakåt, utan framåt. Men det finns de saker som har hänt under den gångna året som man gärna minns lite extra. 
2017 blev ett år som jag valde att börja om och tänka mer på mig själv och min familj, och framförallt på Viggo! 


Vi flyttade från Gnesta och lämnade två år bakom oss på Borgs Gård och hästhuset och givetvis en hel del fantastiska minnen. En del av Viggos uppväxt, och en del av mitt liv. Efter 10 år i hästskötarbranshen och som groom blev det både en och två tårar som fälldes. 
Vi lämnade även vad som skulle bli en del av mig. En bästa vän. Nämligen Beatrice. 


Vi flyttade tillbaka till Skåne och Landskrona, Viggo hamnade på en fantastisk förskola med underbara fröknar, och jag fick chansen att jobba med det jag tycker är roligast, nämligen Djursjukvårdare.

Men flytten och arbetsbytet gjorde så att jag och Viggo fick mer tid till varandra. Vi har hunnit med två semestrar tillsammans, och tiden med honom får jag aldrig tillbaka igen, vilket gör att valet jag gjorde känns helt rätt i efterhand. 


Den årliga Gotlandsresan fick jag även som "icke-stockholmare" följa med på även i år, och den blev bara sådär bra som en gotlandsresa med det gänget kan bli! 


Oväntade saker sker ibland, och jag blev erbjuden ett jobb på Malmö Ridklubb, där jag nu är anställd och jobbar som instruktör. Det var inte vad jag hade tänkt mig, utan hästarna hemma i mitt egna stall skulle räcka för att täcka häst-begäret, och jag ville prova på att ha ett "vanligt jobb".  
 Men med bra arbetskollegor och fantastiska möjligheter fick jag planera om. Jobbet på MRK har gett mig möjligheter att kunna utvecklas med min egna häst, och mål började byggas upp. Målet för 2017 va att komma till start på tävling. Det blev debut på årets slut, och målet blev därmed uppfyllt. 



2018 kommer fyllas med ännumera möjligheter och ännu mera tid till familj, resor och framförallt för att finnas där för Viggo. Det nya året är mitt och Viggos år. 

Jag har inga nyårslöften.
Jag har mål för det nya året. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar