lördag 29 september 2018

Fixardag. 

Idag har det varit "fixardag" på mamma och pappas gård. Det har städats i trädgården inför hösten och vintern, och det har burits upp och lagts nytt golv på loftet. 

Där emellan har det hämtats hö, motionerats och tvättats häst och packat inför kommande veckor, då hästapållen ska åka till min tränare på lite träningsläger eftersom jag kommer vara iväg i veckorna under oktober. Så imorgon levereras det häst. 

I torsdags blev det en VAB dag med en frisk Viggo, som hade somnat på förskolan under onsdagen, så dom skickade hem honom. Vi tog det säkra före det osäkra och vilade upp oss under torsdagen. På kvällen provade jag på något nytt och höll ställningen och bjöd på mat på Bauhaus i Löddeköpinge där det va badrumskväll. 

Igår va vi tillbaka på förskolan och jobbet. Viggo sov därefter över hos kusinerna Maggie och Peggy, och jag drog på "Afterwork" med några lärare, fritidspedagoger och förskolelärare ifrån Härslövsskola där jag har jobbat lite från och till. Det blev en lång dag, och klockan hann bli 01.45 innan jag kom i säng.... fyra timmar till och jag hade varit uppe i ett dygn. Sen upp idag för fixardag på gården. 

Nu ligger vi som slagna hjältar här hemma i soffan och håller lördag. 

Godkväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar