måndag 1 oktober 2018

Träningsläger. 

Jag hade hoppats på att det var jag som blev skickad på träningsläger, men icke. Det är hästen som ska få tränas av min tränare ett par veckor framöver medan jag är ute och far. Känns lyxigt att få ha hästen hos Kim och Fanny, som jag vet om kommer ta hand om henne på bästa sätt. Förmodligen kommer jag få tillbaka en finare häst än den jag lämnade och det tackar man ju inte nej till. 

Idag efter att jag hämtat Viggo blev vi lite spontana och åkte till förskolan där han gick innan, för att hälsa på. Vi hann knappt innanför grindarna innan Viggo hittade sina gamla kompisar och sprang iväg och lekte. Han har verkligen satt sina spår på förskolorna han har gått på. Vi har fortfarande kontakt med förskolan i Gnesta, och pedagogerna hör av sig ibland och frågar hur det är med Viggo. Även pedagogerna från denna förskolan har hört av sig för att fråga hur det går för Viggo på hans nya förskola. Ett gott betyg! Det blev alltså ett kärt återseende av gamla kompisar och pedagoger idag. 

Nu är väskan färdigpackad för veckans äventyr, och Viggo håller ställningen ute på gården hos mamma och pappa under tiden. 

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar