söndag 25 november 2018

KM i dressyr. 

Idag har Malmö Ridklubb (mitt jobb) haft Klubbmästerskap i dressyr, och jag tänkte: där ska jag vara med. Men slåss om någon KM titel va jag inte med på eftersom jag tävlar för Bissis, Hästhusets Kusk och Ryttarförening. Jag va med och tävlade för att nå mitt mål, och för att kunna träna och utvecklas. För ett år sedan när jag startade dressyr fick vi 59%, detta året va mitt mål att få 60%. Frallan kändes lugn och höll sig på mattan för dagen, och det hela slutade med 63%. "Problemet" med min ridning är att jag får Frallan lite för lugn och avslappnad. Jag rider för "snällt". Jag behöver spänna bågen mer och få henne mer i handen (som det heter på hästspråk) så hon kommer mer i form. Så... vi får träna vidare till nästa års start. Rida mer mellan hand och skänkel, och inte vara för mjuk i min ridning, helt enkelt. Fast helt enkelt är det inte! 

Jag är nöjd med dagens resultat och med hästen som skötte sig och gör vad jag klarar av att rida henne till. 

En stort tack till min kollega Lisa som hjälpte mig på framridningen med kloka råd och coachning, och till Pappa, Viggo och Maggie som åkte med och hjälpte mig på tävlingen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar