torsdag 22 juli 2010

Ett nytt kapitel i mitt liv.

Allt känns så tomt!
Dagen har inneburit en dag utan energi. Utan motivation. Utan kraft.
Men det är väl såhär det känns antar jag! Tomt!

Mötte lastbilen på väg ut ifrån gården igår när jag kom hem efter att ha hämtat Sune. Tanken av att MIN häst låg där i fanns knappt. Det gick inte att föreställa. Det känns dumt att säga "äntligen är det över", men på ett sätt känns det skönt. Man kollar fortfarande efter i boxen i fall han inte står där. Man tänker efter en extra gång så att man inte har glömt att ge han mat, eller släppt ut han i hagen. Men varje gång man tänker, så blir det tyst! han finns ju inte längre...
Fanns inget annat att göra! Jag gjorde allt jag kunde!

Nu när jag äntligen fått tillbaka min hund, och nu när min häst fått avsluta sitt kapitel i livet, så börjar jag på ett nytt!

Nya möjligheter. Inte med en sån fin häst som han. Men med min hund och min familj som finns där och stöttar mig!

Även om allt börjar om nu igen, så kommer han alltid finnas där för mig! Han var MIN häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar