torsdag 30 augusti 2012

Dagen efter

Lycklig ena dagen över att få rida på stubbåker, mindre lycklig dagen efter när man vaknar och upptäcker hur stel man är i hela kroppen... Men vad gör det?!
Igår blev det ingen ridning för min del. Ett par, ett enbet och en longerad. Eftersom att jag och Jenny är så fantastiska så hann vi ta en tur till Åhus för att äta glass. På vägen hem tog vi turen inom fjälkinge där vi hälsade på unghästarna på betet, och handlade ägg och mjölk på A livs.
Idag har vädret varit emot oss lite på förmiddagen, men efter stalltjänsten tog Jenny en tur på den 4 åriga ardennern som står här i stallet för att galoppera på stubben. Jag höll mig på marken med Dino som longerades. Det var väldigt längesedan jag skrattade så mycket, men herre Gud vad roligt att se pyttelilla Jenny på jätte stora Nasdaq försänkandes galoppera på stubben. Vilken syn!
Efter den turen med mycket skratt, men också regn, åska och blixtrar, gick vi tillbaka till stallet och tog in dem andra hästarna som var ute i hagen.
Sen gick vi in och la oss i soffan och sov en stund... Efter lunch, tog vi tag i oss själv och motionera klart dem hästar som stod på motionsschemat idag.
Även idag är vi väldigt nöjda över oss själva och vårt jobb vi gjort :) nu ligger vi i soffan (igen) och kollar på halv åtta hos mig!
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar