fredag 16 maj 2014

Äntligen fredag.

05.30 började min fredag idag! Kan uppfattas tidigt för en del, för det är det!! Men ska man på roligheter så gör det inget att det är lite tidigt. Och för en gångsskull så fick jag väcka Viggo, och inte han mig... 
Lämnade hunden borta på gården, och sen körde vi till Ulrika för att börja dagens utflykt som gick till Frosta i Hörby, där jag skulle göra debut som hästskötare på en hopptävling, och där Ulrika och Gösta (hästen) skulle göra debut efter ett års uppehåll! Och vilken succé se blev! Ulrika och Gösta blev felfria och jag fick godkänt. Vi firade med en fika i solen, innan vi åkte hem igen. På vägen hämtade vi upp Ulrikas son, mer känd som Viggos bästis, Alfred, som hade fått bara hos Ulrikas bror under tiden vi var på tävling. Väl hemma blev det lunch för vännerna. 
 Nu sitter jag här, trött som ett ... Och äter ost till middag (!) medan barnet med all rätt sover! 
 En fredag där det absolut inte finns något att klaga på. 


Tyvärr är det inte alla som haft en lika bra fredag som vi... 
 Vi skänker alla tankar till Victoria vars katt lämnade dem idag. Stor kram till dem!! 
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar