måndag 6 april 2015

Påsk i Skåne.

Det blir aldrig som man tänkt sig. 
Nä, från att man skulle vara ledig från fredag till måndag, till att man fick jobba i helgen i alla fall. Men några timmar ledigt har det blivit i alla fall. 
I fredags ringde klockan tidigt, tidigt, för att hinna med att göra iordning med stall och hästar, innan resan mot Skåne kunde påbörjas. 
Klockan 14 anlände vi, och resten av dagen tillbringade vi i Billeberga hos mamma och pappa tillsammans med resten av familjen och delar av släkten, för att fira påsk. 
I lördags ringde klockan igen. Jag skulle till Åstorp för att hjälpa till med hästarna på landslagsträning och Viggo skulle med mamma till Helsingborg och handla. 
Efter träningen med hästarna tog jag vägen förbi farmor och fikade. 
Viggo hade lyckats tjata till sig en jacka, en kånkenväska, och två par gympaskor.
I går åkte både jag och Viggo och Sune till Åstorp. När vi tränat färdigt åkte jag och Viggo till Kristianstad och Sune fick åka med lastbilen till Gnesta. 
Vi åkte hem till Alfred och Ulrika som vi inte träffat sedan i julas. Alfred bjöd Viggo på en kram, och sedan lektes det hela dagen. 
Idag har vi gjort så lite som möjligt. Carolin och Maggie är påväg hit till Billeberga för att hälsa på innan jag och Viggo tar tåget tillbaka ikväll. Imorgon blir det jobb och dagis igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar