måndag 2 maj 2016

Hej Sverige!

Jag lever! Lite dåligt med internet, och tid bara... 
Första veckan och första tävlingen för säsongen är avklarad, och hästarna har varit finare än finast! Vi förväntade oss tulpaner och vårsol när vi kom hit men har fått blåst och regn. 

Vi lämnade gården på Borgs och började resan mot Puttgarden där vi stannade för att övernatta, så både hästarna och vi fick vila ut ett par timmar. 

 Första momentet på en körtävling är veterinär kontroll. Eller vetcheck som vi säger. Alla hästar igenom för både team Dengg och Persson. 

Dressyren slutade med 61 straff (och någonting). Lite mer tryck i grejerna, sen är allt perfekt! 

Maraton! Inte min paradgren direkt, men jag sköter mig bra och håller koll på vägarna och tiderna så gott jag kan. Och hästarna gör ett super jobb! Bättre kolleger kan man inte ha. 

 
Precision, eller konkörningen är tävlingens sista dag och moment. 4 bollar ner och lite tidsfel blev det den här gången. 

I vanliga fall brukar vi packa ihop och åka hem efter konkörningen på söndagen. Men den här gången blev det annorlunda. Jag och Antonia är kvar här hos Boyd Exell i Holland med våra 11 hästar, medan dem andra åkte hem till Sverige igen. Om bara en vecka beger vi oss vidare till nästa tävling i England, Windsor. 
Vi har promenerat med hästarna, hälsat och klappat på två gamla kolleger och favoriter, Daphne och Demi som kommer ifrån Bollerup, tvättat vagnar, och sköter oss allmänt ganska bra. 
Fortsättning följer... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar