torsdag 11 maj 2017

Vecka 19.

Kors i krösemose vilken vecka! 
Måndagen började med bravur. Två olika jobb på samma dag. 
9-15 på förskolan i Härslöv, sedan vidare 16-22 med catering och servering i Landskrona. 
 Tisdagen började tidigt med jobb i Malmö på ridklubben. 
Igår, onsdag blev det härslöv igen och utflykt med barnen till Citadellet. 


Idag har jag varit i Malmö igen. 
Påvägen hem körde bilen framför mig på en and.. Stackars and! Där låg han mitt i vägen och flaxade men kom ingenstans. När jag såg en stor lastbil i backspegeln fick jag ångest och ville helst slippa se den köra över anden. Så jag satte på varningsblinkers och stannade på vägen, tog en av sunes filtar ifrån hans bur och gick ut och fångade anden. 
 Eftersom jag skulle till Svalöv för att hämta Viggo på förskolan så chansade jag på att köra till svalövs gymnasiet där dem har veterinärer och djurvårdare. Väl där dig tyvärr anden i min famn... Sorglig historia, men på ett sett känns det bättre att den dör i min famn än blir påkörd av massa bilar. 


Efter räddningsarbete och hämtning av barn blev det stallet och ridning. 
Hästapållen har fått börja trava och sakta men säkert tar vi oss framåt på igångsättningsschemat. 


Nästa vecka får vi börja galoppera och rida cavaletti! 

Imorgonbitti blir det logopeden med Viggo, och därefter blir det jobb för mig och han åker till kusinen Maggie. 

Sen är det helg!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar