lördag 3 juni 2017

En bättre lördag.

Efter en dag med konflikter och trasiga telefoner som gårdagen bjöd på, var det ganska skönt att få en lugn och mysig dag idag. 

Varje lördag är det fotbollsträning för Viggo, och för varje gång som går blir han bara duktigare och verkar tycka att det är allt roligare. Vilket glädjer mitt mamma-hjärta. 
Efter det åkte vi till Billeberga och stallet där mamma och pappa höll på med det som ska bli en sadelkammare. 


Fem träns - en häst..

Vår dag skulle avslutats i Tollarp hos Emma, Christoffer och Isac, men det blev ändrade planer så det blev en kattleverans och middag hos faster Pia och Mats istället. 


Bakning av langos. 

 Dem hade haft familjeråd och kom fram till att dem saknade Trassel efter att ha passat han i vintras, och tyckte synd om honom att bara få vara i vår lägenhet (vilket jag helt och hållet håller med om!). Så... nu får han vara hos familjen Bergström och jag får börja leta hus. Dem fick en katt, och jag fick tomat, avokado och dill plantor med mig hem. 




Nu har vi precis kommit hem, och ska njuta en liten stund till innan denna dagen också är slut. Imorgon blir det jobb för mig, och Viggo åker till kusin Maggie och leker under tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar