fredag 2 juni 2017

Bitter.

Det sägs att jag är bitter! Det sägs att jag är bitter för att "ingen vill ha med mig på tävlingar längre, och att jag inte får vara lyxgroom.
Låt mig få slå hål på den myten! 
Jag är absolut inte bitter för att inte vara med på tävlingar längre! Jag valde att sluta som groom för att jag kände att jag prioriterade jobbet och hästarna framför mitt barn, vilket för mig inte är okej! Så jag valde att sluta och lägga mer tid på honom och på mig själv. 
Och att används ordet lyx inom groom världen klingar i mina öron väldigt fel. Det är ingen lyx att jobba som groom.
Så till alla er som tror att jag är bitter "för att ingen vill ha med mig på tävling" - det är inte sant! Jag valde det själv, och jag gjorde det för att prioritera mitt barn. Punkt. 
Däremot är jag just nu väldigt bitter för att jag tappade min telefon i marken idag!! 


... men ingen ont som inte har något gott med sig. Jag fick ju en ny telefon istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar