lördag 21 april 2018

Avicii.


Jag har precis kollat på en dokumentär om Tim Bergling- Avicii. 
Som tyvärr valde att avsluta sitt liv 28 år gammal och alldeles för tidigt. 
Ångesten. Stressen. Det var genomskådat att killen inte mådde bra. Och det berör mig på ett sätt eftersom jag själv kan känna igen mig i vissa saker, fast på en helt annan nivå. 
Han levde ett liv som han inte kände igen sig själv i. Han levde ett liv som andra ville att han skulle leva. Han gjorde saker han egentligen tyckte var hans liv, men som tillslut inte blev det längre, som blev en stress och en ångest istället. 
För Tim eller Avicii blev det att avsluta sitt liv som utgång, för mig fortsätter livet. Men jag tänker efter en gång extra nu; 
Vad vill jag göra?
Vad tycker jag är roligt? 
Vad gör slags liv/vardag vill jag ha? 
Vad kan jag göra?

Alla borde stanna upp och tänka efter! 
Jag kan nog tala för alla, att vi inte vill att fler ska ta livet som utgång, utan man ska få vara den man vill, och göra vad man vill, utan stress eller ångest inblandat eller påverkan ifrån andra. 

R.i.p Tim Bergling. 
AVICII

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar