torsdag 19 april 2018

Torsdagar.

På torsdagar börjar jag 12.30, vilket innebär lite sovmorgon jämnfört med resterande arbetsdagar, och en lugnare förmiddag. 
Men! Det blir inte riktigt alltid så. Nästan aldrig faktiskt. 
Denna veckan passar vi mina föräldrars gård, så det var upp med tuppen för att utfodra hundar, katter och hästar. In och väcka barn och själv äta frukost. 
Sedan ut igen och släppa ut alla djuren, och göra stallet. 
Iväg och byta däck på bilen en vecka försent. Men som man säger: bättre sent än aldrig. Och jag är ju tyvärr en sista minuten människa. Denna gången blev det dock lite längre än sista minuten. 


Nu är det i alla fall gjort! 
Därefter körde vi till Landskrona för att hämta ut Viggos glasögon. 


Vidare igen till Lasarettet och Logopeden. 
Därefter lämnades Viggo av i stan för att hänga med kusinerna Maggie och Peggy medan jag körde till jobbet. 
Viggo har fått leka med sina kusiner, varit på grillkväll hos min faster och va nybadad nu när jag hämtade honom ikväll. 
Jag själv har haft möte och lektioner ute i det fina vädret. Med en småstressig förmiddag, sol, och alldeles för lite vätska så är nu huvudvärken ett faktum. 
Hästarna och hundarna har precis fått komma in, och barnet sover sedan jag hämtade honom. 
Nu inväntar sängen även mig, för att förhoppningsvis vakna utan huvudvärk, och att mina föräldrar kommit hem igen. 
Välkommen fredag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar