fredag 24 augusti 2018

Alla tycker olika. 

Ute eller inne. Täcke eller inte täcke. Det finns mååååånga saker att tycka olika om när det gäller hästar. Jag tycker en sak, du tycker en sak, och någon annan tycker förmodligen inte alls som oss. 


Jag var precis ute och gav hästarna mat och sa godnatt. 24 augusti, just nu 15 grader- ska bli som "kallast" 13 grader i natt. Lite blåsigt, och det ska regna from imorgonbitti. Det kliar i hela kroppen! Ena delen av mig säger; ta in dom i stallet och låt dom få ligga ner och sova i det rena spånet, och slippa regnet. Andra delen säger; hästar mår bäst av att vara ute. Dom har gräs, ett hus strött med halm att gå in i, och dom har fått sitt hö. 

Dom fick "pyjamas" på sig. 15 grader och täcke?! Ja! Jag är en "täckesmänniska". Jag är egentligen som lugnast när mina hästar står i stallet i sina nyströdda boxar, mumsar på sitt hö, och har sina pyjamasar på sig. Jag känner mig inte helt bekväm med att ha dom ute på natten, och absolut inte nu när hösten smyger sig på... jag får se hur länge jag står ut. Huvudsaken är väl ändå att hästarna mår bra. Och det finns det ju studier om som visar att hästar som går ute dygnet runt gör det. Eller?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar