måndag 27 augusti 2018

En sämre måndag. 

Med förlite sömn, ett hysteriskt barn vid lämning på föris, en regnig dag på jobb, och all stress efter med allt som skulle hinnas med innan träning med hästen. 

Till råga på allt så skulle hästen inte in i transporten idag... lyckligt nog har jag världens bästa 4,5 åring som stod inne i transporten och mutade med morötter och till sist gav hon med sig. Påvägen till träningen halkar hon omkull inne i transporten, och är helt skakig och uppskärrad när vi kommer fram. 

Great! (Ingen skada skedd)


Jag har inte vara världens bästa son, jag har också äran att få ha en fantastisk tränare som fick oss att tänka på annat, och få det att vara sådär roligt att rida som det ska vara. Vi är inte bäst, men vi är bättre och det är just nu för mig- bra nog. Vi tränar vidare, och med en fin häst, bra tränare och min fantastiska lilla medhjälpare, så kommer det nog bli riktigt bra tillslut. 

En måndag som jag är ganska glad för att den snart är över, men den kunde faktiskt inte slutat bättre. 

Tack och godnatt, och välkommen en bättre Tisdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar