fredag 18 januari 2019

En helt vanlig fredag. 

Dagen började tidigt. Upp och iväg för att släppa ut hästar och göra stallet. Lämna Viggo på förskolan och vidare till Helsingborg där jag med 10 cm marginal höll på att köra på ett barn!!! Detta barn valde att springa över övergångsstället (dom hade rött, jag hade grönt) precis när jag kom, så jag ställde mig på bromsen, bilen tjöt, ungen stannade mitt framför bilen som jag lyckligtvis fick stop på precis innan jag nådde fram till barnet som stod mitt i vägen. Bilen bakom mig fick kasta sig åt höger, och bussen bakom den bilen fick slänga sig åt vänster. En dam vid samma övergångsställe fick fullkomlig panik och skrek på barnet som sprang rakt ut på vägen. Med andan i halsen körde jag vidare... vidare till Ylva på Click and style för att hämta priser till helgens tävling på jobb. 

Från Helsingborg till Malmö, kliver innanför dörren på jobbet och telefonen ringer. Förskolan!! Viggo är sjuk... Mamma och pappa är lika fantastiska som vanligt och hämtar honom, jag får gjort det jag va tvungen att få gjort, och sen hem. Kliver ur bilen och tappar telefonen i marken så skärmen spricker... 

 

Vi loggar ut nu. Viggo nerbäddad på en madrass på golvet, och jag i soffan. Godkväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar