tisdag 26 april 2011

Äntligen här.

Det står 24 grader på termometern, hundarna ligger på altanen och solar, hästarna går utan täcke i hagen, och till och med jag har lagt undan ett klädesplagg som annars håller mig varmt om kroppen! Långkalsongerna. Men dem ligger inte så långt in i garderoben så att det inte går att ta fram dem igen i fall det skulle behövas! Men nu känns det som att sommaren äntligen är här.

Påsken har lyckats ta sig förbi, och den tillbringade jag och Axel tillsammans med en del andra kuskar i Åstrop, för att även detta året ha påskträning. 6 hästar lastade vi in i lastbilen på fredagsförmiddagen, och det har blivit både enbet, par och spann körning. Och som vanligt har altt gått bra :). På kvällen när träningen var över för den dagen, tog jag bilen och styrde mot Billeberga för att fira lillasyster som fyllt år tidigare i veckan. Det firades med släckt och vänner och en väldigt god smörgåstårta. Klockan började visa sig sent, och eftersom att min dag började redan runt 6 tiden, så var John Blund nära ett besök med sitt gruslass, så jag tog Victoria och ett par kompisat till henne i bilen och körde dem till Helsingborg, där deras festande skulle fortsätta och avsluta deras kväll, och jag fortsatte tillbaka mot Åstorp igen.
Lördag och Söndag var också fullspeckade med körning från alla håll och kanter. Men när vi väl kom hem Söndag eftermiddag, blev vi bjudna på mat hemma hos Mats och Wiveca, och sedan bums i säng! En väldigt rolig och lärorik helg, men också väldigt krävande och mycket att göra hela tiden. Men blir trött!!

Igår tog både jag och alarmet socmorgon och klockan ringde vid 07.30. Gick ut och fodrade hästarna, och sedan in igen för att äta frukost tillsammans med resten av "familjen" Axel och Ida.
Igår blev en sådan dag då vi fick för oss att göra så mycket som möjligt på en dag. Och vi hann med en hel del faktiskt. Tömde ut alla boxar (14 st), klippte ner äppleträd, och pilen som står mitt på gården, högtryckstvättade altanen och fasaden på boningshuset, och körde unghästarna. Mycket slit, men väldigt skönt att ha det gjort! Och middagen blev serverad runt 21.30!

Idag är det en betydligt lugnare dag... Hästarna är ute, stallen är gjorda, Axel och Ida jobbar, och jag fixar lite här hemma med att putsa selar och fylla på foder mm. Ganska skönt att få ta saker och ting i sin egen takt när det varit ett par dagar intensivt efter varandra. När Axel och Ida kommer hem, blir det motion av hästar. Mer krävande än såhär tror jag inte att dagen blir! Skönt!

Kan även passa på att säga att Sune mår toppen efter kastraktionen. Han bet själv av stygnen efter 7 dagar (skulle sitta 12-14), men lyckades klara det fin, fint i alla fall! Och set är vi såklart glada för :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar