söndag 3 april 2011

Flyttat hem igen.

En person ställde mig en fråga igår.
- Har du flyttat hem igen?

Jag förstod inte riktigt vad personen i frågade menade, så jag klurade snabbt ut att svarar jag, ja, så bör det nog bli rätt!

- Hem till Kristianstad, fick jag som svar tillbaka till mitt ja.

... Så mitt hem är alltså Kristianstad för personerna i min omgivning?! Visst, jag har bott där ganska mycket under 5 år, men kan man kalla det mitt hem för det?
Känner mig i och för sig ganska hemma där, och när jag pratade med mamma igår över telefon, och frågade henne i fall hon saknar mig, och fick ett ganska kvickt nej tillbaka, så får väl Kristianstad duga bra för att bli kallad mitt hem :)

Söndag idag och det är sista jobbdagen på Bollerup för den här helgen. När klockan slår 15.00 börjar vi som vanligt och ta in alla hästar och ge dem mat för att avsluta denna dagen med stalltjänsten.
Jag och Sune kör till "vårt hem" efter det och fortsätter i nästa stall! Min vision för idag är att försöka bli klar i stallet till 19.00 för att kunna få se ponnyakuten! Det får man ju inte missa! Fast... eftersom att vi har varit klara vid 20.00- 21.00 i stallet dem andra dagarna, så vet jag inte hur stor risken är att det ska kunna bli så! men jag får hoppas i alla fall! Hoppet är ju det sista som sviker en har jag hört.

Annars i veckan vet jag inte riktigt hur det står till! Onsdag är jag i Kristianstad i alla fall. Men resterande dagar får jag se i fall jag tillbringar i Billeberga eller i Kristianstad. Helgen blir i alla fall jobb på Bollerup. Då är det Öppethus, och alla är hjärtligt välkomna hit för att kika runt. På söndagen när även den helgen farit förbi bär det av mot Billeberga, då Sune ska göra besök hos veterinären på Måndagen, och min bil är utlånad till föräldrarna på Tisdagen. Inget mer än så är planerat, Än!

Men den som väntar får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar