lördag 9 april 2011

Sista helgen.

Dem senaste 4 helgerna har jag och Sune spenderat här på Bollerup, och jobbat med både hästar och elever. Men den här helgen blir den sista. På ett tag i alla fall. Fram till v 18, har vi inget inbokat här. Däremot nästa helg står det Flyinge i kalendern, så då flyttar vi hem till mamma och pappa i Billeberga och bor där över helgen.
Det gör vi även imorgon. När vi slutat här för dagen, kör vi till Billeberga, för att Sune ska besöka veterinären på Måndag, och starta ett nytt liv. Jag håller tummarna att allt går bra! Tisdag har jag lånat ut min bil till föräldrana, så då blir det en hel ledig dag på gården.

Denna veckan har rullat på annars nästan som vanligt kan man säga. Axel och Ida har jobbat på dagarna, så jag har varit hemma på gåren och fixat med stall och hästar.
Vi har ätit kinamat i veckan, vi passade på att grilla i tisdags, då det var den ända dagen i veckan då det regnade, men det gick bra ändå, och gott var det.

Jag har lyckats överbevisa att tjejer visst fiser och går på toa. Det finns faktiskt vissa som inte tror att sånt förekommer bland tjejer. Men helt naturligt så utövar även vi dessa helt naturliga saker!

Denna veckan har jag även spenderat ytterligare nästan 2000 kronor på Sune! Det var inget nytt täcke eller en ny säng inte, nej det fick spenderas på veterinärkostnader! Räknar man snabbt ut i huvudet är det inte långt ifrån 30 000 jag hra lagt ut på honom sedan den dagen han kom hem till mig. Och han är bara 1 år... Söt, men dyr hund! Men vad gör man inte för sin älskade hund som alltid finns där för en! Jo, man går till veterinären när han kräker, inte vill äta, och ser ut som att han vill dö när som helst och bara vill ligga och sova!
Hos veterinären fick det bli röntgen bilder på magen för att se i fall det fanns något olämpligt där. En mindre gasbildning i bukspottskörteln visades, men det behövde inte nödvändigtvis vara det! Så dropp sattes in, en spruta mot illamående gavs, specialdiet och medecin skrevs ut! Så nu, 3 dagar senare, och nästan 2000 kronor fattigar mår lilla Sune bättre igen! Tur var väl det! Undra bara vad som kommer här näst!?

Just nu, utanför dörrarna skiner solen och fåglarna kvittrar. Det blåser fortfarande lite, men det är långt ifrån stormbyar som det var igår! Skönt är väl det!
Jag och Sune ska alldeles snart bege oss in mot tomelilla för att handla frukost, för att sedan fortsätta dagen här på Bollerup fram till eftermiddags stalltjästen är avklarad.

Ikväll står Annika för underhållning och sällskap, så det blir in och duscha när vi kommer tillbaka till Kristianstad ikväll, och sen bege síg in mot stan, och hemtill Annika. Det kommer dock bara bli ett kortvarigt besök för min del, då jag jobbar här på Bollerup imorgon igen! Men det ska bli kul att träffa all kompisar ändå!

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar