fredag 14 mars 2014

Fredag hela veckan.

Vaknade klockan 06.30 imorse av en "pratande" unge inifrån hans säng. Solen var redan uppe, och jag kände mig oförskämt pigg, så det blev lite morgonmys i sängen en stund innan vi gick upp. Startade fredagen med gröt till frukost, vilket verkade omtyckt. Fyra teskedar senare kände både Viggo och jag oss ganska nöjda! 

Eftersom jag "råkade" slänga strömsladden till digitalboxen när jag slängde den andra tvn, så fick det bli bil tema direkt efter frukost för att inhandla en ny apparatsladd! 
Stallet under dagen med strålande sol, glada människor och fina hästar. Det känns att det börjar bli vår! 
 Denna strålande fredag tänkte avslutas med umgänge med Rebecka med mat och Lets Dance. Men när jag kom hem med den nya sladden, kopplat ihop allt och skulle installera kanalerna, står det bara: inga kanaler hittades. 
Försökte igen och igen och igen. 
Inga kanaler hittades. 
Har jag gått och köpt mig en kanalfri tv eller vad är det frågan om?! 
Ska vi alltså missa Lets Dance och behöva spela ett sällskapsspel istället?! 
 Stänger av skiten och väntar på att Rebecka skulle komma och se om hon kunde hjälpa mig. Jag visar och berättar, vi sätter igång tvn, och vips, så var alla kanaler där!! Hur??? Jag fattar inte!! 
Men vad gör det, nu kunde vi ju kolla på Lets Dance i alla fall :) 
 Så, denna fredag avslutades med god middag, trevligt sällskap och Lets Dance! 
 Det hade kunnat få vara fredag hela veckan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar