lördag 22 mars 2014

Kalas

06.30 ringde klockan idag... 06.56 var en alldeles för snäll person och dennes barn i ett stall här i närheten för att hjälpa till och göra i ordning i stallen då alla inblandade skulle iväg under dagen. 
 Efter det bar det iväg till glumslöv för frukostkalas hos kusin Mathilda som fyller år. En frukostbulle, en bit tårta och två koppar kaffe senare körde vi vidare till Billeberga för en snabbvisit. 
Ikväll bjöds det nämligen på hingstvisning på flyinge och jag, Viggo och Carolin tog tillfället i akt att köra dit! Mitt fantastiskt exemplariska barn skötte sig hela kvällen utan ett ljud!! Tittade lite på hästarna, sov lite, slickade lite på katalogen, åt lite på sina strumpor, svettades lite, passade Carolins nycklar, och bara skötte sig alldeles utmärkt! 
 Många fina hingstar som visade upp sina bästa sidor, bästa gångarter och hopptekniker. Kul var också att två av hingstarna, cabachon och bellamour, som bla jag och Carolin tog hand om när vi var på flyinge, var där och visade upp sig. 
 Nu är jag och Viggo tillbaka i Kristianstad igen, Viggo sover och jag sitter och funderar på om jag ska göra något åt att jag bara ätit en bulle och en tårtbit, eller göra precis som det fantastiska barnet gjort: gå och lägga sig... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar