tisdag 18 april 2017

Något som fattas.

Jag borde vara nöjd med livet. Men ändå känns det som att det är något som saknas. 
Jag har en fantastisk familj, min underbara son, en katt, hund och två hästar, fina vänner, två jobb, egen lägenhet....men ändå känns det tomt inom mig. Man vågar egentligen inte prata om det för det finns alltid dem "som har det värre." Och så är det. Men jag gillar inte fasader som målas om och om igen, och ser sådär fina ut, men som egentligen är ruttna inifrån. Mitt liv ser säkert bra ut utifrån, men hur känner jag det egentligen, inifrån? 
Jag har själv svårt att sätta ord på det, eller komma på vad det är som saknas, jag vet inte vad det är. 
Men ikväll bestämde jag att min underbara son fick sova i samma säng och att jag är så himla glad att jag faktiskt har allt det jag just nu har i mitt liv. För även om inte fasaden direkt är nymålad, så är den åtminstone under renovering. Det kan bara bli bättre. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar