tisdag 23 augusti 2011

Konsten att leva i en IKEA-kasse.


I Onsdags åkte vi till Tjolöholm, Kungsbacka, Göteborg... för att genomföra ett SM som skulle gå av stapeln där. När vi kom fram öppnade sig himmeln, och ner kom (enligt mig) 40ml regn, vilket innebar en fors i stallgången och en svimmingpool i boxarna som hästarna skulle spendera sina tävlingsdagar i.
Vad gör man då när det regnar som mest, och man håller på att packa ut det mest nödvändiga till hästarna och springer mellan lastbilen och stallen!?

Jo! Man tar en IKEA-kasse, sticker armarna genom handtagen och använder den som en ponscho, fast utan hål för huvudet... Man tager vad man haver.

Torsdag var en "ledig dag" och vi passade på att lasta ut allt från släpet, körde spannet och laddade upp för dressyren på Fredagen.

Regn, regn, regn!!!
Fredagens dressyr blev väldigt blöt och dressyrplanen liknade ett risfält. Grönt på håll, men vääääldigt blött när man väl var där! Tung och jävligt, och man fick köra där efter. Hela kalaset slutade på en 3:e plats och med 57 straff efter dommarnas bedömning!

Lördag, och SOL!!! Tack gode gud!
Halt, lerigt, och TUNGT!! Hästarna fick kämpa som bara den, och vägarna fick köras där efter. Det flöt på bra, hinder 4 gick som tusan, så tusan att jag trodde vi skulle välta och att Axel skulle trilla av (inget av det hände) så jag blev helt stum och glömde bort att förklara vägen! Jag ber om ursäkt för detta Axel!

5:an gick bra, 6:an gick bra, 7:an gick, a, b, c, d, e, f- pang!!! Sista hindert, sista porten, en bräda satt dumt till, och den körde vi på. Men det var ingen fara, jag stod ju på vagnen och fångade upp den rätt så bra med min ljumske...
Okej, det gjorde rätt så ont... okej då, jag började faktiskt gråta...
Men stålkvinna som jag är, så tog jag mig (eller vi) oss igenom mål, och idag är jag ett blåmärke rikare! Härligt!

Söndagen kom, och konkörningen skulle genomföras. Vilket den gjorde fast med ett sådär resultat. 3 bollar ner och tidsfel!

Men det hela resultatet slutade med en silverplakett för Team Olin, och en guldmedalj för Team Eriksson.

Vi lämnade Tjolöholmslott, trötta (i alla fall jag och hästarna), men ändå ganska nöjda med våra insattser för helgen!!

Nu laddar vi om batterierna, och på Tisdag nästa vecka åker vi till Breda i Holland för en veckas tävling där!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar