söndag 14 augusti 2011

Semester 2011 Skagen

Det är alltså såhär det känns att ha semester! Hur skönt som helst!

I Onsdags åkte, jag mamma och pappa till Skagen i Danmark, där farmor och farfar, och familjen Bergström väntade, och även så 3 dagars lugnt och skönt. Inga tidiga morgnar, och inga hästar som måste tas hand om.
När vi kom fram på kvällen väntade en míddag tillsammans med resterand. Vi blev runt visade i huset vi skulle bo i, och sedan väntade sängen.

Torsdag morgon, och mina ögon öppnades runt 9 tiden. Sköönt med sovmorgon.
Vi åt frukost och sedan begav vi pss ut för att titta runt i Skagen. Det blev hamnen där vi köpte fisk och räkor. Sedan gick vi runt på små gatorna och bara njöt av det fina vädret. När vi kom hem igen tog vi cyklarna till "grenen", eller danmarks motsatts till treriksröset. Där Kattegatt och Skagen Ratt går ihop. Efter en lång dag, fint väder och god middag, somnade jag gott även denna kvällen.

På Fredagen åkte familjen Bergström hem, men för oss var det två dagar kvar att spendera. Så vi tog det lugnt, och åkte runt och gjorde en del utflyckter, bara jag, mamma, pappa, farmor och farfar. Kvällen avslutade vi med att äta ute på resturang.

Lördag, och sista dagen! Jag och mamma tog oss til stranden och plockade stenar, och jag, mamma och pappa tog en sista tur till stan och bara mös!
Till sommarkrysset cyklade jag och mamma till "iscafeet" och löpte med oss glass till alla.

Idag väckte pappa mig vid 8. Vi åt genemensam frukost och begav oss sedan sen till en strand för att plocka snäckor! En timme senare, och ett par vackra snäckor i våra påsar, så körde vi vidare mot Sverige och hem.
Nu sitter jag i Kristianstad och möttes av en väääälidgt glad Sune i dörren!

Man säger: borta bra men hemma bäst. Jag vet inte.. Jag har haft det väldigt bra i skgen måste jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar