söndag 11 september 2011

11 september.

Den 11 september är ett datum som alla i världen aldrig kommer att glömma. Det är ett datum som har förändrat världen, och som har förändrat Sverige.
2001 kraschade två plan rakt in i World Trade Center. 2003 mördades Anna Lindh på köpcentrat NK i Stockholm. Idag har det gått 10 och 8 år sedan det hände, men fortfarande minns vi det som igår.
Annat som också händer den 11 september är att det är 2 månader kvar till jag fyller år, och det är Dagny och Helny som har namnsdag.

Idag är det den 11 september 2011, och här i Billeberga händer det för tillfället absolut inte mycket. Himmeln är svart och det åskar ute, hundarna är rastade och boxarna i stallet klara till hästarna som är ute. Själv sitter jag i soffan, kollar lite på datan, har tvn på i bakgrunden, och bara tar det lugnt (för en gångs skull).
Mamma och pappa kommer hem idag, så jag och Sune beger oss till Kristianstad ikväll eller imorgonbitti igen. Sen är det fullt ös fram till vi åker till säsongens sista tävling i södra tyskland, Donaueschingen.

Men först en dag i taget, och denna dagen ska jag njuta av min ledighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar