lördag 17 september 2011

Välkomna fram...

... ur garderoben, långkalsonger! Nu börjar verkligen hösten ta fart, och det är nästan, nästa frost i gräset när klockan ringer tidigt för att gå ut till stallet. Dubbla tröjor, och jacka, långkalsonger och jeans.. Dubbla strumpor får nog vänta lite till.
Tiden rinner iväg som vanligt, och imorgon åker vi till säsongens sista tävling i Tyskland. Donaueschingen! Det är väldigt skönt att det är sista tävlingen, och det hade inte gjort något om man fått stanna hemma heller! Men är man ensam hästskötare, är man tvungen att följa med. Attans!
Det packas och fixas samtidigt som det är kalas, hästar ska motioneras, frisören ska besökas, ponnyn ska kollas på, hästarna ska till hovslagaren, kläderna ska tvättas, hunden ska tas hand om, rummet ska städas... det är mycket nu! Ungefär så mycket så att det känns att man skulle kunna få gå och lägga sig, och få sova i ungefär 10 dagar. Sen kan man vakna, pigg och glad, och inte veta om något av det som har hänt under tiden man sov. Puff! Så vaknade man ur drömmen och inser att det är faktiskt imorgon vi åker på tävling, och det är en MASSA saker som SKA fixas innan! Suck!

Men mitt i all denna kaos, så ringde en väldigt kär vän till mig, vilket gjorde mig väääldigt glad! Nicole!! Hon befinner sig på andra sidan jorden, eller nej, inte riktigt men det känns som det ibland, hon befinner sig i California och var på tävling och under en ledig stund passade hon på att slå en singnal till mig!! Jag tackar!

I all hast igår kväll körde jag hem till kusinerna i Åhus och besökte Amanda som fick slutföra sitt uppdrag i mitt hår, och vips, så är jag brun hårig igen. I like!!

Nu är det dax att göra sig lite i ordning, det bjuds på kalas borta hos Axels föräldrar och vi ska dit och äta middag snart. Sånt som också måste hinnas med.

Tävling imorgon som sakt, därför ingen uppdatering på ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar