lördag 10 september 2011

En klapp på axeln.

Jag har inte riktigt kommit underfund med vad jag ska tycka om den här helgen än! Jobbig, rolig, tröttsam, lärorik, arbetsam, vilosam... nej, inte vilosam!
I Torsdags gick vi upp med tuppen och gjorde klart alla stallen i Kristianstad för att sedan skicka iväg ett par till hovslagaren. Axel stack iväg efter frukost, och jag motionerade några hästar på fm.
När jag gjorde klart allt jag skulle, stack jag till Billeberga för att hämta Carolin och Maggie, som hade passat hundarna från dagen innan. Vi packade in oss i min lilla bil, och begav oss till Landskrona för att hämta kusinen och syster sonen Fabian på dagis. En timme senare (!) med två barn i bilen och två förvirrade systrar begav vi oss till Väla för att kolla in hur det nya Väla såg ut. Ett par timmar gick och vi begav oss hemåt Billeberga igen.
Kvällen slutade med två sovande barn och jag och Carolin i soffan med "hur många lingon finns det i världen" som tidsfördriv.

Fredag morgon möttes jag och Carolin i köket och den ena sa, skjut mig, och den andra, skjut mig med! Barn är vad barn är, och det är bara att gilla läget. I detta fallet hade båda två kommit överens om att inte sova ordentligt!
Carolin och Maggie körde hem till sig, och jag och Fabian gjorde en utflykt till Kristianstad. Vi mockade, tog in hästar, lastade ur släpet, Fabian hjälpte Axel att tvätta maraton vagnen, och sen tog han en tur till Wiveca och gungade gunghäst och läste traktorboken, medan jag och Axel körde ett par.

När vi jobbat klart begav vi oss hem till Billeberga igen där Therese och Fredrik väntade på att få tillbaka sin son!! Varsågoda!!
Det blev ingen lång kväll den kvällen!

Idag ringde klockan 04.30!!!!! På TOK för tidigt!!! Gick ut och fixade hundar och hästar, satte mig i bilen och återvände till Kristianstad igen! Var där vid 06.30 och hjälpte Axel att fixa stallen. Sen kom det ett grabbgäng som firade svensexa för att åka till häst, så vi spände för ett par och ett spann. En stund senare, med ett par nöjda svensex-firare skrittade vi hem med hästarna igen och gjorde vid dem. Axel skulle iväg, så jag stannade kvar och motionerade några hästar till, fixade hästarna, fyllde på foder, gjorde stallen för eftermiddagen... ja, sånt som måste göras!

Körde tillbaka till Billeberga igen där Therese och Fabian väntade som ville ha skjuts in till Landskrona för att åka hem till sig. Vi passade på att stanna på ICA och inhandla nödvändiga saker (mjölk och blöjor) och sen vidare till svarvaregatan.

Nu sitter jag här i soffan tillsammans med min underbara hund och kollar på postkodsmiljonären och precis ätit två advokado. Nu är det bara soffan och tvn som gäller ikväll!!!! Ingetannat!

Imorgon är jag hemma själv här på gården i Billeberga, i väntan på att mamma och pappa ska komma hem från sin Tysklandsvistelse! Sedan beger jag och Sune oss tillbaka till Kristianstad igen!

Jag förtjänar en riktig klapp på axeln för den här helgen.. Klapp, klapp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar