måndag 14 maj 2012

Förmodligen.

För lite sedan satt jag och funderade på vad som skulle hända sommaren 2012 för min del. Fram och tillbaka på arbetsförmedlingen, en himskans massa nej från olika jobb. Det blir väl en sommar i Billeberga hos föräldrarna helt enkelt... Helt klart var det att det inte skulle bli mer hästar och tävlingar i alla fall! Nu har vi precis kommit hem efter att ha varit iväg två veckor med hästar på tävling, så som det inte skulle bli. Men allt ändrar sig! Nu ser det ut som att det kan bli fler tävlingar.. Ungern om två veckor tex! Igår när jag satt här hemma själv passade jag på at fundera lite till om mvad som egentligen ska hända sommaren 2012. Man kanske ska ta tjuren vid hornen och göra något helt annat!! Jag kanske ska ta packa min svelandsväska och åka utomlands och börja om helt! Packa väskan, ta Sune med mig, åka till ett fin fint ställe med massa hästar, jobba och tjäna pengar! Varför inte!? Men så går man en liten bit utanför fantasin, och helt plötsligt inser man: Det kommer ju aldrig att hända!! Men varför!!!??? Jag har ju hela tiden sagt att jag inte vill leva ett typiskt "Svensson" liv, så varför inte hitta på något awsome då, och INTE leva ett vanligt svensson liv! Göra som Nicole, bara åka, hitta ett jobb, och se vad som händer sen. Jag vet helt enkelt inte vad som kommer hända sommaren 2012, inte än. Just nu känns det som att vad som helst kan hända, men även att ingenting kanske händer. Men jag har bara mig själv att skylla! Denna veckan har jag planerat i alla fall. Idag var jag och fikade med Carolin och Maggie i stan. Imorgon hämtar jag Fabian på dagis, för att sedan hitta på något skojsigt. Onsdag ser ut som att det blir en "ledig" dag. Är det fint väder, kommer en del av dagen läggas på bilen som både behöver städas och tvättas. På Torsdag fyller självast Maggie 1 år (REDAN!!!!) och det bjuds på kalas. Fredag åker vi till Flyinge för att hjälpa Magnus Kronberg som ska tävla. Min uppgift blir som vanligt att sitta snygg på vagnen. Lördag, oklart. Söndag Flyinge igen! Det är rätt så lätt att fylla dagarna när man inte har något att göra annars. Jag förstår pensionärerna precis hur dem har det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar