fredag 21 februari 2014

4 månader.

Ungen sover. Jag bör också sova. Men det är ju trots allt fredag och på nyheterna visar dem om den nyfödda prinsessan. Finner det som en trevlig anledning att fortfarande vara vaken. För visst är det trevligt när folk får barn!
Och medan Madeleine får barn, så blir Viggo 4 hela månader, "kusin" Hilding har namnsdag och jag har köpt en soffa. En fin fredag helt enkelt. 
 Jag och Viggo tog bilen till mormor och morfar igår och sov över. Idag fick mormor och Viggo lite kvalitetstid, medan jag och morfar åkte till Lund och hämtade en soffa jag köpt. Det är dax att få bort Sälen känslan hemma hos mig nu, och piffa till det lite så det känns hemtrevligt när man kommer hem. Har blivit lovad "expert hjälp" av Wiveca, så vi ska ta en tur till Ikea och fixa det där sista hemtrevliga. 

Eftersom Viggo blir 4 månader idag firade vi det med ett par skedar katrinplommon puré. Ni tänker säkert, stackars barn! Jag med!! Men detta är inte hela sanningen... Viggo har nämligen inte gjort 2:an sedan förra torsdagen, så för att hjälpa honom lite tänkte jag prova med katrinplommon purén. Om det hjälper? Ingenaning! Om han tyckte om det? Nja.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar