torsdag 27 februari 2014

Torsdagsmys

Idag har vi haft en liten mys-dag. 
En runda i stallet och pysslat om hästarna. Viggo får sova ett par timmar ute i vagnen, och jag får tillbringa lite tid med hästarna. Sen unnade vi oss att sova middag ihop. Vissa dagar är det ganska skönt att bara få lägga sig ner någon timme och vila mitt på dagen. Och när ändå Viggo vilar... Så kan väl lika gärna jag också göra det! 
 En tur till affären hann vi också med för att inhandla en inflyttning/födelsedags/snart-ska-ni-ha-barn present till min kompis Alexandra som vi ska på kalas till på lördag. Hon har precis byggt hus, ska snart ha barn och av en tillfällighet råkar hon även fylla år på lördag, så det passar ju bra att fira allt på samma gång. 
 Efter affären blev vi bjudna på middag hemma hos axel och Ida, där vi precis har kommit hem ifrån nu. Viggo ligger i sängen och filosoferar över livet, och jag tänkte: jaja, klockan är bara kvart över elva (nu halv tolv), jag bakar en chokladkaka vet jag! Så jag håller på att baka, samtidigt som jag gör mig oordning för sängdax. Man måste vara effektiv! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar