måndag 9 november 2009

Back to Balsby.

Fredag: Var hos Therses och Fredrik och åt middag och kollade på Idol. God mat och trevligt sällskap. Men hur kom det sig att det var Mariette och Rabih som inte satt säkert!? Vem tycker att Eddie är bra egentligen!? Bara en fundering jag har. Jag tycker i alla fall att Eddie kan åka ut nästa gång...

Lördag: Körde till Kristianstad för att ta hand om Nytorp över helgen. Axel och Ida åkte till Uppsala till hennes föräldrar. Så jag tog hand om djuren och huset.
Kom dit och gjorde stallen. Körde ett par hästar, sedan på kvällen åt jag Kinamat hos Mats och Wiveca och kollade på dansbandskampen.
Efter detkörde jag tillbaka till Nytorp, natt fodrade, och sen när jag kom in insåg jag att jag inte var särskillt trött. Va uppe till 23.40 och städade :). Ganska trevligt faktiskt om man inte är tvingad och får göra det i sin egen takt.

Söndag: Precis som vanligt. Upp och fodra, göra stallen och släppa ut hästarna. Sen åt jag frukost borta på 5:an. Stack till Torsebro för att hälsa på lilla Hilding och för att lämna halmpellets till Hanna och hämta Mats och Wivecas gräsklippare hos dem.
Kom hem och åt lunch, sen stack jag, Mats och Wiveca till nångonstans för att gå på julmarknad. Trevligt, och ganska mysigt.
Kom hem igen, tog inte hästarna, körde dem som skulle köras, och rykte alla manar!! Bra jobbat :). Sedan var det middag hemma hos Mats och Wiveca igen på kvällen. Åt och kollade på Ensam mamma söker. Grymt besviken på Madelens val. Ingen!! Får man göra så?? Dåligt!

Måndag (idag): Upp och göra stallen, bort och äta frukost hos Mats och Wiveca. Tillbaka till Nytorp och släppa ut hästarna. Slängde in hö och gjorde klart för att Axel och Ida bara ska behöva ta in hästarna i eftermiddag när dem kommer hem.
In och packa ihop sina saker, och sen bege sig tillbaka mot Billeberga.
Men på vägen hem passade jag på och stanna på Ica och gick in till deras atg ombud och köpte mig en andel i Rixsalsvenskan... Kul!! Får se vad det blir för en häst man är delägare i :).
När jag kom hem hade mamma redan släppt ut hästarna och gjort stallen. Tackar! Ska snart duscha och byta om, eftersom att det står på schemat för idag att vaccinera sig mot svininfluensan. Ska möta upp Vicki i stan så ska vi göra det tillsammans. Grymt nervös! Hatar sprutor!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar