tisdag 10 november 2009

Jobb :)

Vaknade imorse med JÄTTE ont i armen. Har bara kunnat sova på ena sidan i natt. Inte så jätte skönt! Gick i alla fall upp och släppte ut hästarna och gjorde stallen. Sen gick jag in och åt frukost med mamma och pappa och bestämde att jag och mamma skulle åka till Center Syd och fixa lite saker... Då ringer telefonen!!
Det var från Flyinge som undrade om jag ville komma och jobba idag mellan 13- och 17.30. Visst sa jag!
Så jag och mamma körde till Centan för att fixa det vi skulle. Sen körde vi hem och åt lunch, sedan var det dax att köra "jobbet".
Var i Stora Hingst idag. Tycker faktiskt det gick ganska bra. Har nästan saknat att göra något. Erika jobbade också idag så det kändes extra bra att jag jobbade med någon jag känner väl! Så jag släppta ut och in hästar i från hagen. Hämtade någon ifrån hovslagaren, rycktade, hade terapi med en 2 åring i spolspiltan... Ja, sånt som man gör när man jobbar med hästar!

När jag skulle åka hem kom jag inte längre än till hoppstallet när telefonen ringde ifrån Flyinge igen, och undrade om jag ville jobba imorgon också!?
- Ja, varför inte!?, varför sitta hemma enhel dag själv bara för att man fyller 20?
Så jag ska jobba i morgon också, och då mellan 08.30- 17.30. Bra pengar :). Lång dag :S. Men jag måste verkligen böra få in en sorts inkomst nu.. Så jag är bará glad om jag får jobba så mycket som möjligt.

Fick i alla fall ett brev ifrån arbetsförmedlingen idag!!! Jag får arbetslöshets a-kassa :) Toppen!
Början tändas ett ljus i tunneln nu!!

Sitter och kollar på Dr Phil nu. Handlar om barn som får barn. Alltså unga föräldrar. Känns lite deprimernade att kolla på!

Svarar jag inte imorgon på sms direkt eller om ni ringer, så ringer jag upp eller skickar lite senare... Ska ju trots allt jobba :)

Tjingeling <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar